2012/10/16

Lázadás...

Először is elnézést szeretnék kérni, még mielőtt az olvasótábor lázadna. Munka mellett sajna nem jut annyi időm a blogra, mint korábban,de amint valami érdekesebb, említésre méltó dolgot találok, úgyis írok róla, úgyhogy türelem. Továbbá, mily meglepő, ismét egy újabb versenyen töröm magam, amely a maradék szabadidőm nagy részét szintén kiteszi, de nem bánom.
Szeretem, én vállaltam, és ha már belevágtam, nem hátrálok meg, a lehető legtöbbet hozom ki magamból. Lázadok a saját elmém ellen, pörgetem, gondolkodom és töröm magam, minél feljebb jussak és valami olyat alkossak, ami legalább néhány kellemes percet szerez a játékosoknak, olvasóknak, vagy bárki másnak.

Eme bevezető után valószínűleg felmerült a kérdés, min is töröm magam ennyire. Mi lehet a közös a népszerű tower defense játékban, a forradalomban, és ez az egész hogy kapcsolódik hozzám?


"A MAI NAP ÉPPEN...
...megfelelő arra, hogy a hangya holdra szálljon, szádba cukorkák repüljenek...vagy hogy egy játék fejlesztésébe kezdj!". Ezen sorokkal indítottam útjára egy bejegyzésben a játékfejlesztés.hu és a THX4Games közös versenyének motiváló üzenetét még október első hetében.
Természetesen magam sem szerettem volna kimaradni a jóból, így szinte rögtön belekezdtem egy játék fejlesztésébe. A három választható téma közül először a "Parti szervíz" koncepció tetszett, és tetszik most is, azonban olyan kis bibibe ütköztem, amit akkor nem tudtam megoldani, és ötletem sem volt, hogy tudnám ezt megtenni. Így a forradalmi téma mellett döntöttem.
Azóta eltelt néhány hét és a projekt mostanában került olyan állapotba, hogy egy-egy konkrétabb információmorzsát elhinthessek róla.

NO MORE CORDONS
Ezen a néven regisztráltam a projektet, még két nappal ezelőtt a jf.hu portálon, melynek adatlapjára a lényegesebb információkat már elhelyeztem, így ide röviden írnám csak le, mire is gondoltam a No More Conrdons képében.


Lényegében egy Plants VS Zombies játékmenetű tower defense, melyben növények és zombik helyett kissé valószínűbb, kormány vs tüntetők párosítást használom, ha már forradalom témában készül. Természetesen szeretném kerülni az "olcsó kopi" jellemzőt a játékosoktól, így néhány saját ötlettel feldobtam az alapjátékot.

MIBEN HASONLÓ?
Az alapfelállás és játékmenet megközelíti a PvZ játékmenetét. Némi pénzmagból gazdálkodva kell egységeket vásárolni,majd őket a megfelelő helyre lepakolgatni és így megvédeni a mögöttünk található kordonokat az egyre nagyobb számban érkező tüntetőktől.
Öt alapegység található a játékban: Közelharci, Távolsági, Védekező, Értékmódosító, Speciális. Ezen egységeket a megfelelő módon kombinálva kell visszaverni a különböző támadókat, akik szintén rá jellemző tulajdonságokkal bírnak.


MIBEN MÁS?
Az alap játékmenetet olyan saját ötletekkel igyekeztem feldobni, mint a speciális fegyverek. A tervek szerint ezek olyan erősebb támadások/lépések lesznek, amelyek bár költségesek, mégis kimenthetnek a szorult helyzetekből.
A speciális fegyverek mellett a pályákon elhelyezett objektumokból szerezhetünk extrákat. Így pl. egy hordóban az egységünk találhat mentődobozt, amely visszaállítja egészségét, vagy akár némi extra pénzt is, melyet újabb egységek bevonására költhetünk. Ugyanezt akár az ellenfél is megteheti, így elveheti tőlünk a lehetőséget.
Az egységek sokszínűségét a több egység helyett az öt egység fejlesztésével szeretném megoldani. Nevezetesen, amennyiben elhelyeztük a megfelelő objektumot, megkezdődhet az egységek fejlesztése. Minden egységet X összeg fejében fejleszthetünk, azonban ezek vissza már nem vonhatóak azon a pályán.
Igyekszem úgy megoldani, hogy mind az "alap", mind a "fejlesztett" egység különböző helyzetekben hasznosabb legyen, mint a másik, így meggondolandó legyen, mikor is lenne értelme fejleszteni.  Természetesen ezek mellett tervezek egyéb objektumokat is, egy hónap azonban nem túl hosszú idő, de azért igyekszem egy kerek játékot alkotni.


MIÉRT ILYEN?
A verseny legfontosabb kritériuma a játékélmény. Az eredeti ötletem egy kissé taktikaibb, hot seatben két játékossal is játszható "sakk" lett volna, ez azonban nem egy izgalmas téma, így valami pörgősebb mivoltot szerettem volna. A mozgó egységeket meghagytam, majd a két játékos mód helyett inkább egy élvezetes egyjátékos mód elkészítését helyeztem előtérbe.

Van ötletem a kétjátékos módra is, akár több is, melyeket azonban egy hónap alatt nem mertem bevállalni, hot seatben pedig a játék valósidejűsége miatt nem biztos, hogy a folyamatos cserélgetés izgalmas lenne.

A grafika mesésebb, kis 2D-s szösszenet, mint látható, elég nagy kezelőfelülettel, könnyen látható gombokkal. A játékmenet facsipesz egyszerűségű, egy 5 éves is hamar felfogja, mit is kell tennie a pályák teljesítéséhez. Ennek oka, hogy szerettem volna olyan projektet összehozni, amely a jövőben bármilyen platformon, bárki számára játszható lehet. A nagyobb gombok miatt akár mobiltelefonra, akár tabletre is el lehetne készíteni, a nem túl valósághű,de nem is túl mesés grafika miatt pedig reményeim szerint szórakoztató lehet mind a fiatalabb, mind a valamivel idősebb korosztály számára.
Természetesen a fiatalabbakra való tekintettel zéró erőszak és vér van a játékban, a verekedéseket a rajzfilmekből ismerős "porfelhő-csetepaté" megoldással kitakartam, valamint a csihipuhi után holttestek sem hevernek szerteszét, csupán a tüntető megfutamodik, az egységeink pedig ha elbuknak, egyszerűen elvesznek a porfelhőben.

ZÁRSZÓ
Így leírva minden eszméletlenül jól hangzik, de le kell szögezzem, ezek még csak tervek, és folyamatosan épülnek. Bízom benn, hogy a lényegesebb momentumokat sikerül úgy összehoznom, hogy az egy élvezhető, kerek egész legyen, amely tényleg szórakoztatja a játékost ,és nem csak a monoton egységpakolgatás lesz a játékmenet lényege pályákon keresztül. Az egységek működnek, a játék élvezetessé tétele a leglényegesebb számomra. Egy hónap nem hosszú idő, egy játék elkészítése nem könnyű dolog, egy embernek pedig elkészíteni mindezt, nem egyszerű. De igyekszem, próbálkozom és remélem, hogy sikerül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése