2012/08/03

Emberek ereje?

Kissé fura egy általam nem szívlelt ember mozgalmával (John Laurinaitis, a WWE igazgatója) indítani, főleg, hogy egy általam szintén nem annyira szívlelt oldalról kérdeztem meg másokat. Másokat,mert az én véleményem sokszor hallottátok, másokat, mert én csak egy vagyok, másokat,mert nem vagyunk egyformák, másokat, mert egy olyan közösség részese lehetek, ahol megvitatható egy ilyen.

A "felhívásom" így hangzott:
Egy blogbejegyzés megírásához kérnék segítséget.Az élet minden területéről szeretnék embereket, hogy válaszoljanak ezekre:- Használtad a fb-t?- Miért jöttél G+ra?- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?- Mire használod inkább ezt-azt?- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?
Szeretnék egy olyan bejegyzést írni, ahol nem én mondom el a véleményem (azt már úgyis tudják), hanem mások, akik felhasználók.Semmi kötelezettség nincs a dologban, az illetőket megemlítem, ha hozzájárul, de emberileg teljesen mindegy, hogy IT-s, építész, háztartásbeli, banki alkalmazott, mindegy. Sőt, legyen minél több fajta :)Köszönöm a segítséget.
Csak Google+on tettem közzé a bejegyzést. Felmerül a kérdés, miért, íme a válasz: Azok, akik jelenleg használják a G+t, nagy valószínűséggel előtte használták a Fbot is, és szedtek össze tapasztalatot, véleményt. Az, hogy most a G+t használják, valószínűleg azért van, mert kíváncsiak, tetszik nekik. Így ez idő alatt szintén kaptak tapasztalatokat, véleményt alakíthattak. Visszafelé ez nem biztos, hogy igaz, és nem szeretnék "Azért,mert a G+ egy sz@r" szintű véleményeket, főleg olyanoktól, akik még csak nem is használták huzamosabb ideig. (Nem, az, hogy regeltem és két hét után otthagytam, mert nincs senki, nem minősül használatnak.) Nézzük is, mi az emberek véleménye (Nem ismerősök, nem barátok, emberek, akiket személyesen nem ismerek, sőt, van jó néhány olyan, aki csupán ezen bejegyzésemre reagált. A képek a http://www.cartoonize.net/ oldallal készültek.):

Szabó János:
Használtam és jelenleg még aktiv/passszivabban/tag vagyok fb-n,azon okból kifolyólag,hogy az ott még számomra a jövőben is kapcsolattartó személyeket "átcsábitsam"g+-ra.Az fb-n a folyamom-on egyre kevesebb "ismerőst" "barátot" ill postjait látom,mert szűkitettem "KÖREIM"-hogy csak a számomra tartalmilag használható információk jelenjenek meg.A G+ hatékonyabban és használhatóbb és észrevehetőbb funciókat fejleszt,ami igazán az információáramoltatásról és a hatékonyságról szól.Abszolút elönyösebb és fejlődőképesebb és fejlődésre inspirálóbb a G+.Sajnos az Fb lelassultabb és annak ellenére ,hogy ennek tulajdonosösszetételi ill érdekeltség összetételi okai is lehetnek,szerintem egyre lebutitottabb.De legyünk optimisták és reméljük,hogy a hibákból a közösségi oldalak csak egymást ösztönzik.
Horváth Gyula:
- Használtad a fb-t?
Igen, de keveset.
- Miért jöttél G+ra?
Elég sok Google szolgáltatást használunk, ami érdekelhet, azt ki szoktam próbálni. És reméltem, hogy lesz valami a Wave meg a Zümm helyett.
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?
Az átláthatósága. A FB-ot kicsit zavarosnak érzem, de az alapfunkcióra (üzengetés), az is jó.
- Mire használod inkább ezt-azt?
Egyszerűen a Google dolgait folyamatosan használom, ez kézre áll, de a fő ok, itt sokkal több ismerős (nem igazi, netes) van, ezért több érdekes beszélgetés alakul ki. A FB-on is el tudnám ezt érni, de itt magától kialakult.
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról?
Mindenki használja azt, amelyik neki jobb, ahol több érdekes beszélgetésben tud részt venni. Mindkettőnél idegesítenek a csak megosztók, a saját oldalukat reklámozók, tehát akik marketingre használják az oldalakt, magyarán vigéckednek. Azt el kell fogadni, hogy aki a neten azelőtt nem állított elő tartalmat (nem blogolt) azt megragadja a kattintok párat van a falamon valami, amit még lájkolnak vagy +1-eznek is varázsa.
Amit viszont a G+-on kezdek unni, az az hogy az ismerősök érdeklődéséből adódóan túl sok a technikai tartalom. Android ezerrel, ami már iszonyat unalmas. Nem az, ha valaki csinálni akar valamit, vagy keres valamit és segítséget kér, hanem ha minden kis szar bejelentést túl sokszor látok. A másik, hogy rengeteget foglalkozunk azzal jó-e a G+? (Most is, bocs.) Nem érdekel. Amilyen olyannak használom, és a FB-ot is. Vannak jó dolgok és vannak hibák benne, de el lehet velük lenni. A Google egyéb dolgaiban sokkal súlyosabb  hibák vannak, amik zavarnak, de azt is kibírom valahogy.
- Melyiket választanád?
Nem választanék, mindkettőt használom, amire nekem jó. Ez jelen esetben azt jelenti, hogy a G+-t sokkal többet használom, de egy pillanatig se zavarna, ha megfordulna az arány. Mint ahogy használom a Tumblrt- is. Bizonyos témákban (közügy, politika, humor) kenterbe veri a FB-ot és a G+-t is, de ez megint csak attól függ én hogy kezdtem el használni az oldalt. Nem meglepő, hogy amilyen témákat nézni kezdtem, az adott oldalon, ott azok az erősebbek most is. Most az van: FB: néha benézek, G+ beszélgetek, Tumblr olvasgatok. És mindemellett fontos a Greader is, komolyabb, hosszabb témák helye továbbra is a blog. A beszélgetést, a kommentelést ellopták a közösségi oldalak.
Hát, röviden, ennyi.
Serfőző András:
- Használtad a fb-t?Persze, most is használom.
- Miért jöttél G+ra?Egy social network élettertalma egészen addig tart, amíg a szűlők fel nem regisztrálnak. Ha ez megtörténik, tovább kell állni.
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?A G+on olyan emberekeet követek (nagyrészt), akiket nem ismerek személyesen, emiatt eléggé különbözik a kettő. A Facebook interface jobb, A G+nak a designja.
- Mire használod inkább ezt-azt?Mégis mire lehet ezeket az oldalakat használni? :)
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?Nem hiszem hogy választanom kellene, megférnek egymás mellett. A G+t inkább a Twitter mellé sorolnám. 
Eszes Richárd:
Szia! Én informatikai szektorban mozgok (konkrétan programozó vagyok). Eddig nem volt ingerenciám a Facebook használatához, látva ismerősök profilját, hogy mennyi agyament ember mennyi értelmetlen postot küld a falra. Semmi értelmes tartalom, csak az idiótizmus, de az töménytelen mennyiségben. Ez nem nagyon hiányzott nekem sosem. Azt viszont nem hagyhattam, hogy elszáguldjon mellettem a fejlődés (már csak a hivatásból kifolyólag sem), így szükségem volt valamilyen közösségi oldalon részvételre. A Google eszközei amúgy is szimpatikusnak tűnnek számomra (a kereső, és az Androidon elérhető szolgáltatások a levelezést leszámítva), így kézenfekvő volt, hogy kipróbáljam a Google+-t. Nagy előnye, hogy ezt is könnyen elérhetem a telefonról, amivel folyamatosan aktív kapcsolatban vagyok a Google szervereivel. Olyan nagy elvárásaim nincsenek az oldallal kapcsolatban, csupán szerettem volna kereshető, fellelhető lenni, mert az anti-facebook hozzáállásomnak köszönhetően több, számomra fontosnak vélt programról lemaradtam (például osztálytalálkozó). Remélem, hogy valamit segíteni tudtam a bloghoz, ha lenne kérdésed, azt inkább a ..@.. címre küld, és szívesen válaszolok neked. Nevemet feltüntetheted, ha gondolod. Üdv, Eszes Richárd
Sass Róbert:
- Használtad a fb-t?- Igen, ill. jelenleg is használom!
- Miért jöttél G+ra?- Mindig is vonzottak a Google megoldásai, így már viszonylag korán csatlakoztam a G+ -ra. Az egyszerű stílus, ill. a szolgáltatások egybe integrálása vonzott leginkább.
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?- A célzott tartalomszolgáltatás óriási előny a G+ részére! Azonban tapasztalataim szerint ezt nem mindenki használja ki teljes körűen! Értem ez alatt,h. a körökbe rendezést, mind a tartalom fogyasztó, mind pedig tartalmat kreálók csak korlátozottan használják.
(Kicsit kifejtem:
Mint fogyasztó egyszerűbb a helyzet, mivel az alap körök jó kiinduló pontok. Ezt viszonylag könnyen rendbe lehet tartani, új köröket létrehozni.
Azonban mi van akkor ha egy tartalmat megosztó több témában is posztol?! Ha minden tartalmat célzott körök nélkül, esetleg nyilvánosan oszt meg, akkor mint fogyasztó esetleg olyan posztokat is látok amelyekre kevésbé vagyok kíváncsi.
Pl. sok IT dolgot osztasz meg, tehát logikus lenne hogy én egy ehhez a témához kapcsolódó körbe teszlek. Azonban megosztasz személyesebb vagy más témájú dolgokat, akkor már az én IT-s körömből kilógsz.
Azonban ha mint megosztó eleve olyan köröket hozol létre az IT-s posztolások részére amiben csak az adott témát érdeklő emberek vannak, máris pontosabban ér célba a post, hisz a tartalomfogyasztó eleve csak az IT-s bejegyzéseket fogják látni.
Ennek hátránya h ha más is érdekel tőled, akkor meg kéne h kérjelek, vegyél fel egy másik körbe is amiben a nem IT-s dolgokat osztod meg.
Röviden a célzott megosztásra és a célzott olvasásra kívántam rávilágítani.)
- Hátránynak gondolom,h. kevésbé elterjedt mint az FB. Azonban itt ki kell emelni,h. más a koncepció, más célból hozták létre a két szolgáltatást! Továbbá új dolgokkal leváltani a régi beváltat nem egyszerű, az emberek nem szeretik a változásokat. Mert ahhoz alkalmazkodni kell.
- Mire használod inkább ezt-azt?- FB = nagyon nagy telefonkönyv.
G+ tartalomfogyasztásra, ill. a fotók tárolására, megosztására - Vagyis leváltotta a Picasat.
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?- Kövezzetek meg de szvsz. minkét szolgáltatás jó valamiben. Ez a valami pedig nem ugyan az - mint fentebb írtam. Minkét szolgáltatás azon részét használom, amelyiket jónak gondolom, többivel nem foglalkozom. Nem tartom egymás közvetlen konkurenciájának, mindkettőre szükségem van, hisz más célt szolgálnak.
Azonban ha csak egyiket lehetne használni, akkor egyértelműen a Google megoldását választanám, hisz ez nem egy szolgáltatás, hanem szolgáltatások összessége: Gdocs, Gmail, G+, Android, Calendar, etc.

Mikó Zsolt:
Én kétfelé bontanám a két közösségi oldalt(jelenleg). A Fb. a családi kapcsolatok és pár barát, a G+ az érdeklődési 'kör'( :) ) valamint sok érdekes ember. A "kék" -en soha nem az volt a célom, hogy minél több ismerősöm legyen, bár ez 'divat' arrafelé.... Az érdekes az, hogy az a pár barát aki értelmeseket posztol ott, ugyanígy van vele de legnagyobb bánatomra még nem szoktak át ide. A Facebook -on jelenleg is, a magam módján megpróbálom népszerűsíteni a pluszt - nyilvános megosztásokkal, a funkciókat tartalmazó G+ - videókkal, hozzáteszem a visszajelzések teljes hiányában. Sajnos ez tényleg az  ottani "igénytelenségre való igény" színvonal. A közeli hozzátartozóim  sem nagyon használják még a pluszt, ezért még kell a Fb.
A G+ -on indulás óta vagyok, mindig tetszett a Google innovációja és megoldásai. Rendszeres használója vagyok alkalmazásainak, és rengeteg potencia van még a pluszban a szolgáltatások szoros integrációjának 'erőltetése'(a szó jobbik értelmében) miatt. A "piros" hatalmas lehetőségek tárháza, lásd hangout, helyi keresés, naptár integráció, böngészés, ami után a "kék" mindig futni fog. Ezen tények, és a G+ fiatal volta ellenére is, az irány előremutató; tehát hajrá Google+ !
Természetesen a véleményem saját szemszögből való értékelés.... 

Jakab Emese:
Szia Krisztián!
Hozzám is eljutott a kérdésed, válaszolok :-)
- Használtad a fb-t?
Igen, használtam, néha még most is használom (mert muszáj).
- Miért jöttél G+ra?
A kezdetektől van gmail-es címem, és a google sok szolgáltatását használom. A G+ nekem nagyon tetszik és egyébként is általában kipróbálom a google új dolgait (annak idején a wave-et sem hagytam ki :-))
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?
A G+-ban tetszik az emberek csoportosításának egyszerűsége (a Fb-on is csoportokba vannak rendezve az emberek már régóta, de ott nekem macerásabb a dolog), tetszik, hogy nem kölcsönös visszajelölgetéses a dolog. Tetszik, hogy szűrhetek arra, hogy mit szeretnék olvasni, pl. ha csak a barátok körömben szereplők bejegyzéseire vagyok kíváncsi, mert épp nem a hasznos cikkek olvasására van időm, csak érdekel hogy kivel, mi történt, ezt egyszerűen meg tudom tenni. Tetszik, hogy pl. a játékokkal kapcsolatos bejegyzéseket a falamon el is tudom tüntetni.
A Fb-ban idegesít pl. a folyamatosan változó oldalsáv, ahol látom, hogy ki épp mit like-olt vagy ki kinek lett ismerőse... engem zavar. Az is, hogy ömlesztve van minden butaság a nem butaságok között és nem tudom, hogy lehet szűrni :-)
A Fb-on viszont egyelőre több az úgymond "valódi" ismerősöm, azaz azok az emberek, akiket ne csak a netről ismerek, hanem egyébként is szoktunk találkozni, vagy volt közös szakasza az életünknek pl. iskola, munkahely, stb..
- Mire használod inkább ezt-azt?
A G+-on sok érdekes cikket találok, de többnyire itt osztok meg én is. A Fb-on már nem posztolok semmit... Ilyen szinten teljesen átköltöztem ide. A fotóimat is ide teszem fel.
A Fb-on tagja vagyok egy-két csoportnak, amelyből kettőnek értelme is van, ezek szakmai zárt csoportok, azokat szoktam időnként látogatni. Néha munka talál meg a Fb-ról. Másra már egyáltalán nem használom.
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?
Abszolút a G+-t választom!!!
A G+ számomra egyszerűbb, letisztultabb, a közösségi igényeimnek jobban megfelel. tetszik, hogy nem kell ismerősének lennem valakinek, csak azért, mert tetszenek az írásai, vagy mert ő kíváncsi rám. :-)
Ami nem tetszik egyikben sem, az a sok MLM-et reklámozó bosszantóan egyhangú és nyomulós bejegyzés, de a G+-on ezt azért könnyebb kikerülni. És itt nem bombáznak körüzentekkel az ilyen emberek a Fb-kal ellentétben.
Röviden ennyi.
A G+-on örülnék a Fb-hoz hasonló zárt csoportokhoz, mert ugye van a googlegroups, de az azért kicsit más... Ez az egy tetszik a Fb-ban.
Nagyjából ennyi.
Remélem, tudod használni valamire.
Marcsinyi Tibor:
-Jelenleg is használom aktívan
-Mert érdekelt,mert android fan vagyok és csábított,hogy akkor még meghívásos rendszer alapján működött így volt egy minimális szűrő ami egyéniséget kölcsönzött neki
-Inkább a #twitter re hasonlít jobban mint a fészre,jó,hogy a köreimet magam tudom megszabni és kivel mit tudok megosztani a javítás/korrigálás funkció is itt volt előbb amit mára sikeresen átnyúltak a facéba szeretem,hogy bele ültették a gtalkot az sajnos kár,hogy itt kevesebben vannak és sokkal inaktívabbak az emberek de ez részben a konkurencia részben az emberek hozzáállása miatt
-pl innen hallgatom mostanság reggelente a bumerángot másra sajnos én sem nagyon meg ritkán mazsolázgatok a tágabb köreim közt valamint #android   #googleplay  híreket újdonságokat
-annyira nem kedvelem főleg az adatvédelmi gubancok miatt plusz a sok nagy arcú barom miatt meg a hülye alkalmazásokat sem csípem annyira viszont mindkettőnél gyors az információ áramlása főleg a fésznél "mert ott mindenki fen van" ; A google+ már csak azért is tetszik mert a google saját terméke és azért elég szépen néz ki bár néhány újítás nem tetszik annyira de jó mert mindenhol ott van
-Ha sokkal nagyobb hírverést kapna akkor természetesen google+ már próbáltam én is átcsábítani nem egy embert félig meddig de sajnos a face már túl nagy hírt szerzett ahhoz,hogy le lehessen nyomni a színpadról mert már a közéletben is jelen van.
Dékmár Norbert:
- Használtad a fb-t?
Természetesen igen. 2009-től voltam a tagja, és kis időn belül rengeteg ismerőst szereztem. Rá voltam kattanva mint gyöngytyúk a takonyra. A mai napig használom, de csak az üzenetek elolvasására (heti 2x max)
- Miért jöttél a G+ra?
Mikor még beta volt, csak meghívóal lehetett bekerülni. Az akkori android market-en, a G+ alkalmazás hozzászólásainál +András Kovácsházi-tól igényeltem meghívót és azóta is tagja vagyok.
És hogy miért? Érdekelt, hisz geek-ként szeretem a google dolgait, így kíváncsi voltam rá.
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?
Számomra a G+ tökéletes. Hánynom kell a fb-tól, hogy tele van b*szva reklámmal, hogy mindent innen emelnek át fejlesztésileg, a közösségtől, és a viselkedéseiktől.
A G+on olyan emberekkel beszélgetek, teljesen ismeretlenül, akikkel még egyáltalán nem találkoztam, de nem is ez a lényeg (még).
Olyan információáradat és eszmecsere megvitatásaiban veszünk részt, ami a fb-n lehetetlen lenne, mindig olvasunk valami újdonságot..
Itt saját magad alakítod a kapcsolataidat, a társaságot, éppen ezért jó! És végre nincs az, hogy: ,,Like, ha vagy" :)
- Mire használod inkább ezt-azt?
Nos, szerintem az előző válaszaimban már kivesézve leírtam :)
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?
FB: hamarosan törlöm magam...
G+: "Nekem már nem kell semmi...,, :) 
Farkas Róbert:
Nem vagyok már tagja a FB -nak amióta azzá lett amivé lett. A Magyar párján (iwiw) szintén töröltem magam. A színvonal nagyon lent van az FB-on és az iwiw-wn is. Ha már volt google fiókom kipróbáltam a g+. Találtam magamnak sok érdekes "tagot" posztokat, mintha itt magasabb lenne a színvonal, remélem így is marad.
- Használtad a fb-t?Igen elegem lett belőle a fent említett dolgok és a kihagyhatatlan ajánlatok miatt
- Miért jöttél G+ra?Végül is csak megnéztem milyen, de egyelőre tetszik
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?A szinvonal
- Mire használod inkább ezt-azt?FB-on, a nyílt adatbázison csak röhögök, nem használom semmire. (nem is jó semmire most már).  G+ -on pedig olvasok híreket, posztokat stb
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról? Melyiket választanád?Már döntöttem :)  "Arcoskönyvön fel sem merném tenni a kérdést, mivel ott a "nem használom,mert egy sz@r"" -na erről beszélek.
Szabó Zsolt:
- Használtad a fb-t?Igen, régebben.
- Miért jöttél G+ra?A rengeteg szemét miatt ami ellepte az FB-t illetve nézegettem a buzz-t és a wave-et is. Reméltem vmi nagy készülődik.
- Mi tetszik jobban a G+ban, mint Fb-ban, mi tetszik kevésbé?Gyakorlatilag minden jobban teszik...
- Mire használod inkább ezt-azt?Az FB főleg az ismerősök noszogatása miatt kellett "miért nincs FB-d?" kérdésre untam a válaszolgatást. G+ pedig inkább infók, hírek, blog, chat, jobb a "követés" mint a visszajelölés.
- Összességében mi a véleményed Fbről, G+ról?FB - soha többet! G+ - már most is tökéletes, de kíváncsian várom az újabb fejlesztéseket.
Melyiket választanád?Választottam: only G+
Hozzájárulok...;)
Nos, ennyi lenne. Nem vagyunk egyformák, nem mindenki szereti azt, amit, de egy közösségben érdemes mások véleményét is figyelembe venni. Én csak azt sajnálom, hogy sokan nem hajlandók kicsit mélyebben kutakodni, és megelégednek, majd ítélnek a felszín kaparászásából. Még szerencse, hogy voltak, akik kikotorták a dínókat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése